Tipuri de servicii la service auto – tot ce trebuie să știi

0
659
Tipuri de servicii la service auto - tot ce trebuie să știi

Serviciile unui service auto sunt la mare căutare nu numai pentru că specialiștii de diferite profiluri lucrează acolo, ci și pentru că un service are echipamentul necesar pentru a efectua aproape orice lucrare de reparații în structura auto. Astfel de echipamente tehnice au făcut posibilă înlocuirea metodelor de reparații manuale, ceea ce a redus timpul de implementare și a îmbunătățit rezultatul final. De aceea, experții recomandă contactarea unui service auto pentru întreținere sau în caz de avarie.

Diagnoză auto București

Diagnoza auto București va ajuta la detectarea și eliminarea la timp a oricărei sau oricăror defecțiuni grave în funcționarea vehiculului tău. Este mult mai profitabil să efectuezi o diagnoză auto la timp, decât să plătești reparațiile și înlocuirea pieselor de schimb. O vizită la timp la un service auto economisește nu numai banii, ci și timpul și nervii.

Testare auto pre-cumpărare

Acest serviciu este indicat în special pentru mașinile second hand pe care ai dori să le achiziționezi.

Schimb Freon auto

Odată cu venirea verii, mulți consideră că aerul condiționat al mașinii nu funcționează bine. Agentul frigorific (freonul) pleacă treptat prin garniturile de ulei ale compresorului, mai ales iarna. Coroziunea conductelor aparatului de aer condiționat sau consecințele unui accident, pot distruge complet sistemul și în acest caz, este necesară schimbarea freonului auto.

Reparații motoare

Este o operațiune tehnologică complexă care necesită pregătire profesională. Specialiștii efectuează reparații ale motoarelor în strictă conformitate cu tehnologiile producătorilor, utilizând cataloage de motoare, conform cărora este construit un algoritm de acțiuni, pentru a asigura reparații auto de înaltă calitate.

Schimb kit distribuție

Este recomandat ca schimbarea kit-ului de distribuție să se facă preventiv, pentru a evita daunele motorului. Acest lucru se poate întâmpla din cauza uzurii curelei sau lanțului.

Schimb ambreiaj

Înlocuirea ambreiajului este un proces care necesită mult timp, o abordare profesională, de la diagnostic până la înlocuirea acestuia. Experții te vor ajuta la înlocuirea ambreiajului rapid, eficient și la un preț accesibil.

Schimb tobe eșapament

Toba de eșapament spate este o singură unitate sub forma unui tub alungit (posibil geometrie complexă) și a unei camere plate-ovale sau cilindrice pentru a extinde gazele de eșapament și a minimiza zgomotul.

Nu este de recomandată repararea ondulării tobei de eșapament, ci doar înlocuirea. Pentru mașinile moderne (în special mașinile străine), este caracteristic un sistem de evacuare complex, unde ondulațiile se pot alătura direct convertizorului catalitic al gazelor de eșapament. Prin urmare, alegerea piesei de schimb necesare trebuie efectuată cu o atenție deosebită, pentru un model specific de mașină.

Schimb articulație direcție

Anumite simptome ale mașinii indică necesitatea schimbării articulației direcției și / sau a altor componente ale sistemului de control. Deoarece mecanismul de direcție conține multe componente și articulații, reparațiile constau deseori nu numai în înlocuirea, ci și în reglarea și lubrifierea cu atenție a pieselor.

Schimb amortizoare

Amortizoarele defecte pot fi identificate printr-o lovitură caracteristică, sub partea inferioară a mașinii – cauza, de regulă, sunt amortizoarele uzate. În mișcare, amortizoarele defecte duc la lipsa amortizării eficiente a vibrațiilor – caroseria mașinii se balansează neregulat.

Schimb bujii

În general, bujiile sunt elemente ale motorului destul de fiabile. Cu toate acestea, cele mai dure condiții de lucru (temperatură ridicată, efect coroziv al gazelor fierbinți, eroziunea metalului sub tensiune etc.) conduc la probabilitatea de defecte. Cu o uzură suplimentară, nu mai rămâne decât să înlocuiești bujiile cu altele noi.

Schimb burduf planetară

Pentru unele modele de mașini este necesară demontarea planetarei din cutie. Pentru schimbarea burdufului planetarei este necesară înlocuirea burdufului și gresarea acestuia.

Schimb radiator apă

Din păcate, șoferii rareori acordă atenție stării radiatorului de apă, până când nu apare un dezastru. Motorul se supraîncălzește din cauza unui radiator deteriorat sau murdar, ceea ce duce la reparații costisitoare sau chiar la înlocuirea motorului.

Schimb radiator AC (condensator)

Pentru a menține un climat confortabil în timpul sezonului cald, se folosește aparatul de aer condiționat din cabină. Dispozitivul său include un radiator care răcește agentul frigorific – freon. În cazul unei defecțiuni, schimbarea acestei piese poate fi efectuată numai de specialiști calificați folosind echipamente și scule speciale. 

Schimb compresor aer condiționat

Compresorul auto creste presiunea agentului de răcire de la 6 bar la maxim 25 bar. În caz de defecțiune este necesară schimbarea ambreiajului, ventilului, fuliei, sau întregul compresor aer condiționat.

Schimb pompă apă

Pompa de apă, este una dintre nodurile sistemului de răcire, creată pentru ca motorul cu ardere internă să funcționeze și, fără ea, motorul nu va funcționa corect. Ca urmare a multor probleme, pompa defectă trebuie schimbată.

Schimb termostat

Uneori termostatul eșuează, blocându-se pur și simplu. Cel mai adesea, acest lucru se datorează coroziunii din interiorul radiatorului, antigelului de calitate slabă sau vechi. În acest caz, termostatul trebuie schimbat.

Revizie auto

Reparațiile auto sunt o combinație de activități desfășurate pentru a diagnostica și elimina defecțiunile din structura mașinii cu un singur scop – menținerea funcționalității acesteia. Necesitatea reparării apare din cauza uzurii pieselor în mișcare și de lucru sub sarcini mari. Pe măsură ce sunt dezvoltate, apar bătăi, scârțâituri, decalajele dintre componente cresc, eficiența în mers scade și, ca rezultat, funcționarea tuturor componentelor se deteriorează de-a lungul lanțului. Pentru a preveni acest lucru, mecanicii auto de la service efectuează reparații auto care sunt de mai multe tipuri. La oreparaţie  capitală mașina este dezasamblată și se determină gradul de uzură al fiecărei piese. Componentele cu un grad de uzură mai mare decât cel recomandat de producător, trebuie înlocuite.

Constatarea defectelor

Constatarea defectelor include mai multe servicii, precum verificarea mecanică a sistemului de frânare, de direcție, de suspensie, planetare, sistem aer condiționat, toba de eșapament, sistem de transmisie, curățarea parbrizului, verificarea scurgerilor de ulei.

Schimb bobine

Bobina de aprindere este unul dintre cele mai importante elemente ale sistemului de aprindere. Convertește tensiunea joasă în tensiune înaltă și o alimentează. În cazul unei defecțiuni în funcționarea motorului, este posibil să fie necesară înlocuirea.

Schimb ulei servodirecție

Atunci când nivelul fluidului din rezervorul amplificatorului este mic (sau scade rapid – poate există o scurgere undeva) sau când lichidul din rezervor este tulbure, prezintă impurități abrazive, este necesară schimbarea uleiului servodirecției.

Schimb ulei cutie transfer

Pentru ca mașina ta să funcționeze în continuare în modul optim și să nu existe probleme cu schimbarea vitezei, este necesară o schimbare regulată a uleiului cutiei de transfer.

Schimb ulei motor

Ca urmare a funcționării complexe, uleiul suferă încărcări semnificative și îmbătrânire și după un anumit timp, este necesară o schimbare obligatorie a uleiului de motor.

Schimb ulei cutie viteze automate

Schimbarea uleiului într-o transmisie automată trebuie efectuată numai integral. Ar trebui să se înțeleagă că, fără a scoate rezervorul și fără a curăța filtrul, umplerea cu ulei proaspăt este doar temporară.

Schimb ulei cutie viteze manuală

Accelerarea defectării pieselor și apariția defecțiunilor pot apărea din cauza pierderii proprietăților uleiului cutiei de viteze manuale sau a pătrunderii contaminanților în acesta. Acest lucru înseamnă că este nevoie de un schimb de ulei a cutiei de viteze manuală.

Schimb ulei diferențial

Schimbarea uleiului diferențial este necesară atunci când lichidul devine vâscos. Pentru a evita deteriorarea pieselor roții în mișcare și a accidentelor, este necesar un schimb ulei diferențial. 

Schimb bielă direcție

Partea de direcție a mașinii este expusă la sarcini, ceea ce duce la deteriorarea bielei. Repararea acestei piese de schimb, datorită designului său, este aproape imposibilă. Singura cale de ieșire este înlocuirea acestei unități. 

Schimb cap bară stânga/dreapta

Pentru a nu pierde controlul mașinii și a nu provoca accidente, este necesară schimbarea capului de bară stânga/dreapta.

Schimb casetă direcție

Atunci când apar mai multe simptome și dacă unghiul de direcție nu este același cu unghiul roților, mașina este aruncată. De asemenea, dacă arborele în sine este deformat, datorită, de exemplu, unui impact sau există o coroziune a tulpinilor este necesar un schimb casetă direcție.

Schimb pompă servodirecție

Pompa de servodirecție creează presiunea uleiului, o pompează în cutia de direcție și o distribuie în sistemul hidraulic. La fel ca oricare alt mecanism, pompa de servodirecție cedează periodic și trebuie înlocuită în timp util.

Schimb brat suspensie (basculă)

Deoarece înlocuirea brațului inferior și / sau superior necesită lucrări de demontare destul de serioase, acestea pot fi combinate cu înlocuirea altor elemente de suspensie: blocuri silențioase, rulmenți cu bile, stabilizatori, amortizoare, dacă este necesar, chiar arcuri – deoarece acestea sunt îndepărtate sau parțial deșurubate la schimbarea brațului de suspensie.

Schimb pivoți

Când auzi zgomote caracteristice pivoților, înseamnă că aceștia s-au rupt, și în acest caz, este necesară înlocuirea pivoților.

Schimb bucșe

Pentru a minimiza nivelul de zgomot, stabilizatorul este montat pe caroseria mașinii folosind bucșe speciale. Aceste elemente mici sunt capabile să absoarbă vibrațiile din ansamblurile suspensiilor, oferind astfel vehiculului o deplasare mai lină și eliminând zgomotul nedorit. În cazul în care apar vibrații, volanul se rotește cu dificultate sau există și alte simptome, atunci este necesar un schimb de bucșe.

Schimb rulment roată

Rulmentul în sine semnalizează printr-un sunet despre defectarea sa. Pot apărea tot felul de zgomote, bătăi și crăpături. Vibrațiile sau bătaia pot fi resimțite în timpul mișcării. Dacă are loc oricare dintre semnele enumerate, mașina are nevoie de schimb rulment roată.

Schimb butuc roată

Daca auzi un huruit puternic la roti care se amplifică în mișcare, este un semn clar a unei defecțiuni și atunci este necesar un schimb butuc roată.