Vrei să depui o cerere pentru fonduri europene Iată diferitele etape ale acesteia

Companie, universitate, asociație, autoritate locală sau fermier, ai în vedere un proiect și dorești să obții subvenții de la Uniunea Europeană? Găsești mai jos diferitele etape ale unei cereri de finanșare. În plus, dacă dorești consultanță fonduri europene, firmele specializate te pot ghida oferindu-ți toate informațiile și sfaturile cu privire la modul de configurare a proiectului tău ca să beneficiezi de fonduri europene. De la eligibilitate la plăți, descoperă etapele unei cereri pentru obținerea de fonduri europene nerambursabile.

Pasul 1 Verifică eligibilitatea proiectului pentru finanțare europeană

Liderul proiectului identifică măsura sau acțiunea conform căreia proiectul său este susceptibil să fie eligibil pentru finanțare europeană.

  • FEADR (Fondul european agricol pentru dezvoltare rurală)
  • EMFF (Fondul european pentru pescuit și afaceri maritime)
  • FSE (Fondul social european)
  • FEDR (Fondul European de Dezvoltare Regională)

El este invitat să contacteze serviciul responsabil de măsura selectată, care îl poate ajuta în procesul său.

Pasul 2 Construiește fișierul de grant

Liderul proiectului descarcă și completează fișierul cererii de grant și anexele sale. Pentru a-l ajuta, înștiințări explicative însoțesc fiecare model al fișierului de cerere. Pentru proiectele eligibile pentru FEDR și FSE, cererea de ajutor poate fi depusă online. Liderul proiectului poate cere, de asemenea, unei firme de consultanță să-l sprijine în configurarea dosarului său.

Când fișierul este finalizat, acesta este trimis împreună cu anexele sale și toate documentele justificative solicitate.

Pasul 3 Investigarea dosarului

Serviciul responsabil de fonduri europene nerambursabile verifică dacă fișierul de cerere este complet și trimite, dacă este necesar, o scrisoare prin care solicită documente suplimentare liderului de proiect. Când fișierul este complet pentru examinare, o confirmare de primire a fișierului complet este trimisă șefului de proiect.

Examinarea unui dosar implică un set de verificări în fiecare etapă. Articolele verificate sunt reprezentate într-un raport de instrucțiuni. Serviciile externe serviciului instructor pot fi consultate pentru a obține consiliere tehnică cu privire la proiect.

La sfârșitul examinării, serviciul de instruire emite un aviz scris favorabil sau defavorabil alocării ajutorului european proiectului.

Pasul 4 Programare de ajutor

Proiectele evaluate în cadrul FEDER, FSE și anumite mecanisme FEADR sunt prezentate Organismului regional de selecție a proiectelor, care este responsabil pentru emiterea unui aviz consultativ cu privire la dosare în vederea programării lor. Orice opinie negativă trebuie justificată.

Pasul 5 Angajament legal

Finanțarea europeană este notificată beneficiarului de către responsabilul regiunii. Acordul este trimis beneficiarului pentru semnare. Acesta este apoi returnat regiunii și apoi semnat.

Pasul 6 Plata ajutorului

Beneficiarul poate solicita plata ajutorului european prin depunerea de cereri de plată, însoțite de anexele acestora, pe baza cheltuielilor efectiv plătite. Angajamentul legal specifică metodele de depunere a cererilor de plată.

După primirea cererii, serviciul responsabil se asigură că aceasta este completă, revenind beneficiarului dacă este necesar.

Pe baza documentelor transmise în timpul cererii de plată, serviciul de investigare determină suma cheltuielilor eligibile totale și contribuția europeană datorată beneficiarului. După procesarea de către departamentul de contabilitate, fondurile sunt transferate prin transfer în contul lor.

Pasul 7 Controale

Acordul specifică obligațiile beneficiarului în ceea ce privește verificările și arhivarea documentelor. Acesta din urmă se angajează, în special, să se supună oricărui control tehnic, administrativ și financiar în legătură cu operațiunea, efectuată de regiune și de orice autoritate comandată de stat sau de către organele de control naționale sau europene. El se angajează să prezinte toate documentele care stabilesc regularitatea și eligibilitatea cheltuielilor efectuate.

Pasul 8 Recurs

Scrisoarea de notificare, în cazul amânării sau refuzului ajutorului, sau a documentului de acordare a subvenției, în cazul acordării ajutorului, specifică termenele și mijloacele de recurs care pot fi avute în vedere de către beneficiar în cazul alege contestația deciziei notificate.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here